Home sweet home! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Blijf op de hoogte en volg Janine

02 Januari 2016 | Canada, Peterborough

Hoi allemaal!

Als eerste wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen! Inmiddels ben ik alweer zo'n anderhalve week thuis, maar ik moest natuurlijk nog een verslag schrijven over mijn laatste weken in Canada.

Vlak na mijn laatste verslag hebben we afscheid moeten nemen van Jutta die haar tentamens al in november gehad had en dus al klaar was. We zijn voor de laatste keer sushi gaan eten om het te 'vieren'.
De dagen daarna was het toch echt tijd om te leren voor mijn tentamens. Ik had twee tentamens op 12 en 13 december. Een zaterdag en zondag dus. Dat schijnt dus heel normaal te zijn, maar was voor mij toch wel even een tegenvaller! Aangezien ik wist dat ik mijn vakken zou halen, ook als ik niet zo goed zou scoren voor de tentamens, heb ik niet heel erg veel geleerd. Ondanks dat gingen de tentamens toch goed!

Vervolgens had ik nog een week vrij tot mijn laatste tentamen (wederom op een zondag...). In die week heb ik de dingen gedaan die ik nog wilde zien en doen voordat ik naar huis zou gaan. Ik ben bijvoorbeeld nog een keer naar het winkelcentrum gegaan om te shoppen, nog een winterwandeling gemaakt rondom de campus (inclusief een dun laagje poedersneeuw! Eindelijk!) en ik ben naar de dierentuin geweest. Peterborough is de enige stad in Noord-Amerika met een gratis dierentuin. Daar moest ik dus nog wel even heen! Het stelde niet heel veel voor maar het was toch wel leuk om even te kijken. Ook ben ik begonnen met afscheid nemen van mensen die al eerder klaar waren met hun tentamens en dus al naar huis gingen.

Zaterdag was Amanda jarig en daarom zijn we vrijdagavond naar een karaoke bar gegaan in het centrum met de meidengroep. Het was echt heel erg leuk en gezellig. Daarna zijn we nog iets gaan drinken en wilden we naar huis gaan. We kwamen erachter dat de bussen niet reden omdat ze een aangepast busrooster hadden vanwege de tentamens. Iedereen die in het centrum was wilde dus met de taxi naar huis. Het heeft dus 3 kwartier geduurd voordat we een lege taxi hadden gevonden die ons terug naar de campus bracht. Op zaterdag ben ik met amanda het centrum in gegaan om even samen te lunchen voor haar verjaardag. Het was erg gezellig en uiteindelijk zijn we iets langer weg gebleven dan eigenlijk de bedoeling was. We wilden allebei 's middags nog leren voor onze tentamens maar dat is er niet echt meer van gekomen. Oeps, haha! Zondag was dan mijn allerlaatste dag in Peterborough! Ik had eerst nog een tentamen en daarna heb ik de laatste dingen ingepakt.

Maandag moest ik om 10 uur de bus hebben naar Ottawa. Gelukkig konden Amanda en Danielle me helpen om mijn koffers naar de bus te brengen! Toen moest ik ook afscheid nemen van hen en mijn reis alleen vervolgen. In de avond kwam ik aan in Montreal in mijn hotel. Op dinsdag zou mijn vlucht pas om 11 uur 's avonds vertrekken, dus ik had de hele dag nog om in Montreal te spenderen. Ik had afgesproken met Marianne, een meisje van mijn studie die dit semester in Toronto heeft gestudeerd. We zijn gezellig koffie gaan drinken en hebben ervaringen uitgewisseld. Toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan en naar huis te vliegen. Ik vond het echt heel jammer om Canada te verlaten. Ik heb echt een geweldige tijd gehad, ontzettend leuke mensen ontmoet, heel veel geleerd en heel veel gezien! Voor mij had het best nog 4 maanden mogen duren. De tijd is echt omgevlogen!

Woensdagavond landde ik dan in Brussel waar Pap, Mam, Luc en Stan me op stonden te wachten. Het was echt ontzettend leuk om ze weer te zien! Het avontuur is nu toch echt ten einde! Bedankt voor het volgen van mijn blog, ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te lezen met mijn ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peterborough

Janine

Voor mijn minor ga ik een semester aan Trent University in Canada studeren.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1535
Totaal aantal bezoekers 4522

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Canada

Landen bezocht: