Thanksgiving, Canadian Fall and more - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu Thanksgiving, Canadian Fall and more - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, Canadian Fall and more

Blijf op de hoogte en volg Janine

18 Oktober 2015 | Canada, Peterborough

Hallo allemaal!

Inmiddels is mijn vorige reisverslag alweer een aantal weken geleden, dus werd het weer tijd voor een nieuwe!

De tijd vliegt echt voor bij en ik heb weer heel veel leuke dingen gedaan!
Ik ben een dag naar Toronto geweest Met Katarina, Amanda en Danielle. Heel erg leuke, maar intensieve dag gehad. Natuurlijk de CN tower op gegaan, door China Town gelopen, Kensington Market gezien. Toen we eenmaal bij het winkelcentrum kwamen, waren we zo moe dat we maar ergens zijn gaan zitten om te eten en uiteindelijk helemaal niet meer geshopt hebben, haha. Toronto is maar 2 uur hier vandaan met de bus, dus dat gaan we zeker vaker doen!

Verder heb ik de maansverduistering kunnen zien zonder daarvoor om 4 uur ´s nachts op te hoeven staan en heb ik mezelf buiten gesloten... Ik had haast en stond al buiten toen ik me besefte dat ik iets vergeten was. Snel weer naar binnen om het te halen, snel naar buiten gegaan en toen kwam ik er dus achter dat ik mijn sleutels binnen had laten liggen.... De procedure is dus dat je een of ander nummer moet bellen en ze je dan de deur open komen maken. Op dat nummer kreeg ik niemand te pakken dus heeft het nog een half uur geduurd voordat ik mijn kamer weer in kon. Eens moest het toch eens gebeuren, maar ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer was haha.

Ik ben een avond Sushi gaan eten met de exchange meiden (2 Duitse meisjes, 2 fransen, 3 Finnen en ik). All you can eat sushi is hier 20 dollar (22 met taxes... Want Canadezen zijn zo slim om overal alle prijzen exclusief tax op te zetten. Tot grote ergernis van ons Europeanen haha). Dat is dus ongeveer 15 euro! Toch wel wat anders dan de standaard 30 euro die je bij ons betaald... Daar kun je wel vaker sushi voor gaan eten! En omdat we het eten op de campus inmiddels wel gezien hebben was het wel even lekker om iets anders te eten.

Het winkelcentrum heb ik inmiddels ook ontdekt. Het is niet heel spectaculair, maar het is was wel leuk om te zien wat voor een kleding ze verkopen hier. Het belangrijkste was dat we een gezellige middag hebben gehad!

2 weken geleden was hier op de universiteit Head of The Trent. Dit is de grootste roeiwedstrijd van Noord-Amerika en ons was verteld dat het heel wat voorstelde! Een van de Engelse exchange studenten zit in het roeiteam en we wilden haar aan gaan moedigen. Die dag was het ijskoud buiten (zo'n koud wind! brrr). Aangezien Canadezen niet zo van planningen houden, liep alles uit. Wij stonden helemaal klaar langs de rivier met onze blaadjes met inspirerende teksten erop, haha. Uiteindelijk kwam de boot 1,5 uur later dan de bedoeling was. En je kunt je dus wel bedenken dat ik het koud had! (Maarja, eigen schuld want ik wilde zo graag naar Canada).
Er was ook een feestje op de campus maar verder was het eigenlijk niet zo bijzonder.

Ik ben ook naar de Warsaw Caves gegaan met de aardrijkskunde club (ja, dat klinkt niet echt logisch, maar ze maken leuke tripjes dus het leek ons wel slim om daarbij te gaan haha). Eerst hebben we een stuk gewandeld door een bus. Dit was heel erg mooi want alle bomen beginnen te verkleuren en dat is zo mooi! Daarna zijn we dus de grotten in gegaan. En met grotten bedoel ik dus niet van dei grotten die wij hebben waar je doorheen kunt wandelen. Nee, het was de bedoeling dat we gingen kruipen en klimmen. Geen aanrader voor claustrofobische mensen haha. Het was wel een uitdaging en leuk om eens te doen. (op de vleermuizen en spinnen na..).

Vorig weekend was Thanksgiving weekend. Dat betekent dat heel veel Canadezen naar huis gingen om hun ouders op te zoeken en kalkoen te eten. Ik had met Sarah en Ahlam afgesproken om samen te koken. Zij wonen allemaal buiten de campus dus kunnen zelf koken. Eerst moesten we natuurlijk inkopen doen bij Wal-Mart. Uiteindelijk een lekker diner op tafel gezet. Inclusief een nogal apart iets: zoete aardappel met marshmallow erover. Dit is een Thanksgiving recept dat Ahlam ergens vandaan had gehaald. Nee, ik had niet gedacht dat dat lekker zou zijn maar dat was het uiteindelijk wel! Het was wel echt heel erg fijn om eindelijk eens fatsoenlijk vlees en groenten te eten (vooral groenten, want daar doen ze hier niet aan).
Oh, en de overbuurman van Ahlam was zijn tuin aan het versieren voor Halloween. Zijn voortuin leek net een kerkhof, inclusief nepgraven en botten haha.

De afgelopen weken heb ik ook een aantal keer wandelen gemaakt rondom de universiteit. De universiteit ligt echt tussen de bossen en overal zijn wandelpaden. Je ziet langzaam alle bomen geel, oranje en rood kleuren en dat is echt geweldig! Ik heb zoveel foto's van bomen nu, oeps. Maar echt: I love Canadian Fall!

Voor de mensen die zich afvragen of ik ook nog iets aan school doe: jazeker! Inmiddels heb ik mijn eerste presentatie gehad en moet ik volgende week wat verslagen inleveren waar ik mee bezig ben geweest. Ik ben ook wat boeken aan het lezen, maar de werkdruk is hier lang niet zo hoog als in Nederland, maar eigenlijk is dat ook wel eens prettig. Dan heb ik in ieder geval genoeg tijd om allemaal andere leuke dingen te doen!

Over een weekje vertrek ik naar New York met Jutta. (Een busreis van 12 uur, maar ach je moet er iets voor over hebben!). Ik heb er zo veel zin in! Verder ga ik eind November naar een ijshockeywedstrijd in Toronto. Als je in Canada bent dan kom je daar eigenlijk niet onderuit!

Ik hoorde dat jullie in Limburg de sneeuwprimeur hebben gehad, maar: vandaag zijn hier ook de eerste sneeuwvlokjes gevallen! En met sneeuwvlokjes bedoel ik: ze waren klein en het waren er heel weinig dus ze waren weer weg voordat je ze überhaupt gezien had.

Tot de volgende keer!

  • 25 Oktober 2015 - 15:26

    Margaret Van Den Hof Paulussen:

    Hallo Janine
    Hier een berichtje uit Melick.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en leuke dingen beleeft. Het was hier inderdaad erg koud maar komende week halen we weer de 16 graden. De herfst kleuren zijn prachtig en padden groeien in overvloed op de Meinweg. Nu lekker koken frietjes met kip echt voor de zondag.
    Geniet van je tijd

    groetjes Margaret en Mathieu

  • 08 November 2015 - 20:51

    Ceciel:

    Janine. Als je straks weer terug bent in nederland en nog zo actief bent dan zien we je volgend mij nooit meer!!!! Hahaha. Ik ben benieuwd....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peterborough

Janine

Voor mijn minor ga ik een semester aan Trent University in Canada studeren.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 4511

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Canada

Landen bezocht: