Ijshockey en de eerste sneeuw! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu Ijshockey en de eerste sneeuw! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu

Ijshockey en de eerste sneeuw!

Blijf op de hoogte en volg Janine

05 December 2015 | Canada, Peterborough

Hallo allemaal,

Mijn laatste reisverslag is alweer van een paar weken geleden, dus ik vond het wel weer eens tijd om jullie een update te geven.

Ik ben de afgelopen weken erg druk geweest met school opdrachten. Ik had Entrepreneurship Week waarin ik mee moest doen aan de 5 dollar challenge. Je krijgt dan dus 5 dollar aan het begin van de week en moet zorgen dat je daar zoveel mogelijk van maakt aan het eind van de week. Wij hebben een ´bedrijfje´ opgezet waarbij mensen een groente- en fruitmand konden bestellen. We hadden tussendoor ook nog andere vakken dus we hebben er uiteindelijk niet heel veel tijd in gestoken en onze winst was rond de 40 dollar. Uiteindelijk zijn we wel tweede geworden omdat ons idee iets was, was nodig was in de omgeving. Toch mooi mee genomen.
Verder heb ik voor een ander vak een commercial op moeten nemen, wat vrij hilarisch was. Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven wat voor een simpele opdrachten ik hier krijg vergeleken met de opdrachten in Tilburg...

Ik heb ook Diwali gevierd, dit is een feest uit India en op de campus was er een Diwali dinner georganiseerd met allemaal Indisch eten en dans en muziek. Het was een erg gezellige avond, maar het eten was toch wel vrij pettig (vonden de mensen uit India natuurlijk niet.).
Ook werd er een dag een shopping trip georganiseerd naar Toronto naar het Eaton Centre. En geloof me: dat wil je niet missen. Ik ben met Amanda dus de hele dag gaan shoppen in Toronto. Het was echt een gezellige dag!

2 Weken geleden ben ik met Amanda in het weekend naar Ottawa, Montréal en Québec geweest. We begonnen met een dagje in Ottawa, waarna we 's avonds naar Montréal gingen met de bus. De dag erna hadden we een dagtrip naar Québec op de planning staan. We zijn bij de Montmorency Falls geweest en in het centrum van Québec. Het centrum van Québec is echt geweldig, en ik moet zeggen dat het deze keer in kerstsferen nog geweldiger was als de vorige keer in de zomer. Voor een kerstliefhebber zoals ik zeker de moeite waard!
De dag erna hebben we in Montréal doorgebracht. Onder andere naar het olympisch stadion geweest en Mont Royal opgelopen voor een geweldig uitzicht. 'S avonds hebben we de bus terug gepakt en om 5 uur 's ochtends was ik weer op de campus, waar sneeuw lag! Yeaaah! Zo leuk om eindelijk sneeuw te zien hier! Helaas was het 's middags alweer allemaal weg.

Vorige week vrijdag was hier Black Friday, wat eigenlijk Amerikaans is maar hier toch ook wel te merken was. We zijn dus de hele middag in het winkelcentrum geweest om te shoppen. Ik heb nog geen idee hoe ik alles thuis ga krijgen, maar dat is een probleem voor later haha. Op zaterdag ben ik met Jutta naar Toronto gegaan. We hadden kaartjes voor een ijshockey wedstrijd van de Toronto Maple Leafs tegen Washington. Het was echt heel vet om zo'n wedstrijd mee te maken. en echt toeval: we liepen naar het stadion toe, toen ik op eens een paar mensen Limburgs hoorde praten, haha. Hoe klein is de wereld?

Helaas hebben de Maple Leafs de wedstrijd verloren met 4-2, maar we hebben wel een leuke avond gehad! De dag erna hadden we nog een dag in Toronto en hebben we een beetje door de stad gelopen. In de middag zijn we naar de kerstmarkt gegaan, wat de beste kerstmarkt was waar ik ooit ben geweest. Ze hadden zelfs een kraampje met Nederlandse producten, haha.

Inmiddels heb ik ook al mijn eerste woorden Fins geleerd. Ik kan inmiddels tellen in het Fins. Het schijnt de moeilijkste taal op de wereld te zijn en daar kan ik me wel een beetje in vinden, haha. De Finnen vinden het in ieder geval leuk dat ik nu 3 woorden kan zeggen in hun taal. Daar doe je het toch voor haha.

Morgen ga ik weer naar Toronto voor een dagje. Er is een trip georganiseerd door de uni om naar de kerstmarkt in Toronto gegaan. Daar ben ik vorige week ook al geweest, maar ik vind het natuurlijk geen probleem om nog een keertje te gaan;).

Het aftellen is nu toch ook wel echt begonnen. Volgende week heb ik mijn eerste tentamens (op zaterdag en zondag...) en daarna kom ik toch echt al bijna naar huis.

Liefs en tot snel!

  • 05 December 2015 - 11:54

    Thea:

    Wat weer een leuk reis verslag .ik wens je nog een Paar gezellige weken ,succes met alles liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peterborough

Janine

Voor mijn minor ga ik een semester aan Trent University in Canada studeren.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4523

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Canada

Landen bezocht: