Reading week! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu Reading week! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu

Reading week!

Blijf op de hoogte en volg Janine

10 November 2015 | Canada, Peterborough

Hoi Dutchies!

Weer een verslagje uit (het nog steeds niet koude) Canada! Zoals ik ook al in mijn vorige verslag zei: De tijd vliegt echt voorbij!

Na mijn vorige verslag heb ik het heel druk gehad met het maken van verslagen. Ze houden hier van verslagen, wat aan de ene kant heel fijn is omdat je niet afhankelijk bent van één tentamen om het vak te halen, maar aan de andere kant gaat er ook wel heel veel tijd in de verslagen zitten.

Vlak voor reading week heb ik mee gedaan aan een pumpkin carving contest hier op de campus. Ik ben zelfs tweede geworden met mijn geweldige carving skills, haha. Best knap toch, voor iemand die nog nooit een pompoen heeft uitgesneden?

Nadat ik alles had ingeleverd, had ik reading week! Eindelijk! Ik ben met Jutta naar New York gegaan voor een weekje en het was echt geweldig! Echt een fantastische stad en beter dan ik me ooit had kunnen voorstellen! We hadden ook echt geluk met het weer, want het was de bijna de hele week 18-20 graden met zon! We hebben zo veel gezien en gedaan en we hebben het echt naar onze zin gehad!

Op de heenweg wel een klein incidentje gehad bij de Amerikaanse grens... Toen ze mijn paspoort scanden konden ze mijn ESTA formulier niet in het systeem zien. Gelukkig had ik wel een bewijs uitgeprint dat ik een ESTA formulier had aangevraagd. Ze kon het handmatig wel vinden in het systeem, maar het was niet gelinkt aan mijn paspoort. Na 20 pogingen kwamen we erachter dat ik een fout had gemaakt bij het invullen van mijn paspoortnummer. Ik had een o ingevuld i.p.v. een 0. Was ik toch bijna niet het land ingekomen haha.
Op de terugweg hadden we een beetje vertraging met onze bus van New York naar Toronto, waardoor we onze bus van Toronto naar de universiteit hebben gemist, waardoor we met de trein en de bus terug moesten naar de campus, haha.

Na reading week begon het normale leven weer. Dat viel wel weer even tegen, maar gelukkig hebben we tussendoor heel veel leuke dingen om te doen! Vorige week was er trick or treat op de campus. Daar wilde Amanda heel graag naartoe dus heb ik aangeboden om met haar mee te gaan. Toen we eenmaal aankwamen, bleek dat iedereen van top tot teen verkleed was (daar hadden we even niet bij nagedacht haha). Amanda had gelukkig wel een eyeliner mee genomen 'voor de zekerheid'. Dus heeft ze me snel omgedoopt tot een kat en heb ik haar een snor gegeven haha. Het stelde uiteindelijk niet heel veel voor, maar het was wel leuk om te zien hoe dat leeft hier.

Afgelopen weekend hebben we een meidenavondje gehad en dat was heel gezellig! Uitgaan is hier trouwens echt heel anders dan bij ons. Iedereen probeert aan te pappen met elkaar, maar dan op een extreme manier haha. Maar we hebben een leuke avond gehad, en het leukste is dat we elkaar allemaal kunnen opzoeken als we weer thuis zijn.

Inmiddels heb ik ook mijn terugvlucht geboekt en ik zal met kerst weer in Nederland zijn. Voordat het zover is hoop ik wel nog wat sneeuw te zien hier...

Tot snel en liefs uit Canada!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peterborough

Janine

Voor mijn minor ga ik een semester aan Trent University in Canada studeren.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4510

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Canada

Landen bezocht: