Oh Canada! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu Oh Canada! - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Janine - WaarBenJij.nu

Oh Canada!

Blijf op de hoogte en volg Janine

07 September 2015 | Canada, Peterborough

Hoi allemaal!

Afgelopen woensdag ben ik dan eindelijk in het vliegtuig gestapt om naar Canada te gaan voor 4 maanden. Ik ga hier studeren aan Trent University. Ik kwam woensdagavond aan en ben toen naar een hotel gegaan. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er geen lift was, dus zat er niks anders op dan die 3 koffers naar boven te slepen. Is niet zo'n pretje als het 30 graden is... Gelukkige was er een aardige canadees die me wel even wilde helpen. Op donderdag werd ik om 11 uur op het vliegveld verwacht waar ik op zou worden gehaald door mensen van de uni. Daar ontmoette ik 3 Finse meisjes waarvan later bleek dat ze bij mij in het vliegtuig hadden gezeten. Geheel in stijl werden we met een groepje van 20 studenten in zo'n leuke gele schoolbus naar een kampterrein gebracht.
En met kampterrein bedoel ik zo'n amerikaans zomerkamp achtig iets (a la the parent trap) met heel veel houten huisjes in het bos aan een meer! De hele dag zouden er nog mensen arriveren en tot die tijd hebben we kunnen uitrusten van de reis, elkaar kunnen leren kennen en lekker kunnen eten.

Op vrijdag hadden we een vol programma dat begon met ijsbrekers en gevolgd werd door allemaal workshops over de universiteit, over de faciliteiten, sportclubs, vakken volgen, de campusdokter (ja er is een dokter op de campus!) etc. In de middag hadden we vrije tijd en konden we kayakken en zwemmen in het meer. Zo lekker als het zo warm is!
'S avonds was er een kampvuur op het 'strand' waar je marshmallows kon roosteren aan een tak en smores kon maken (marshmallow met chocolade en koekje). Ik heb nog nooit zo'n mooie sterrenhemel gezien als daar! Echt perfect!

De dag erna zat weer vol met workshops en in de middag mochten we weer gaan zwemmen. Ik heb met 2 van de Finse meiden ook nog een beetje rondgelopen om het kampterrein te verkennen. In de avond zou er een culturele avond plaatsvinden. dans, muziek en lachen. Het was erg leuk om te zien wat voor een gebruiken iedereen heeft in zijn land!

Zondag was onze laatste dag en stond in het teken van opruimen en inpakken. Na de middag zijn we vertrokken naar de universiteit wáar we eindelijk onze kamer te zien kregen. Die ziet er best goed uit en ik heb leuke meiden tegenover me wonen! Voor ik goed en wel kon beginnen met uitpakken werden we verwacht voor een informatie bijeenkomst die vooral ging over wat wel en wat niet mag op de campus. Na het eten ben ik met de finse meiden en een frans meisje de campus gaan verkennen en die is groot en mooi met heel veel natuur! Om 9 uur was ik eindelijk terug op mijn kamer en kon ik beginne met uitpakken. Mijn eerste nacht in de college is alweer een feit!

De mensen zijn hier trouwens echt superaardig maar af en toe ook wel een beetje overdreven. En van dat chloorwater heb ik nu ook wel al genoeg (bah!). Op de universiteit is het zelfs zo dat je geen enkel flesje water kunt kopen. Je kunt wel overal je flesje vullen en dat water komt uit de rivier die over de campus stroomt. Het smaakt naar rivier en naar oude sokken, geen aanrader dus. Ik moet nog op zoek naar een alternatief want dit is niet echt lekker om te drinken voor 4 maanden. Ze doen dit voor de natuur (niet zoveel plastic productie). Het is daarom dus ook erg ironisch dat ze wel frisdrank in alle soorten en maten verkopen in plastic flesjes....

Komende week heb ik introductieweek met alle eerstejaars en op donderdag beginnen mijn lessen. Verder ga ik me komende week inschrijven voor een tripje naar de Niagara falls dat over 2 weken eens plaats zal vinden. Foto's zal ik zo snel mogelijk proberen online te zetten!

See ya later!


  • 07 September 2015 - 17:08

    Ceciel:

    Wat fijn om te lezen dat je zo'n leuke introweek hebt gehad en al meteen contact hebt met wat kamergenoten. 30 graden! We zijn jaloers. Ik heb vandaag de verwarming aangezet en zit met een fleecevest jouw verslag te lezen....
    Foto's willen we zien!!!!
    Groetjes en hetl veel plezier en succes de komende week!

  • 08 September 2015 - 17:37

    Thea :

    Fijn voor je dat de start goed is verlopen , en dat je nu al kunt uit kijken naar leuke dingen .
    Heel veel succes, veel plezier .Ik kijk al uit naar de eerste foto´s liefs ,

  • 09 September 2015 - 07:46

    Davien:

    Hey Janine! wat leuk om te lezen, klinkt (afgezien van het water) superleuk! Geniet ervan en veel plezier! X

  • 09 September 2015 - 20:17

    Birgiet:

    Het Janine!! Goed om te lezen dat t je al bevalt!!! Eerste paar dagen zijn toch ff wennen maar dat gaat je al goed af en ik denk dat er nu ook wat van je schoudertjes is afgevallen ;-)
    Geniet maar lekker want voor je t weet ben je weer in ons apenlanden.
    Wacht met spanning af op je nieuwe berichten en foto's.
    Have fun x

  • 09 September 2015 - 22:27

    Diana :

    Hee Janine.. Wat een super coole ervaring! Ik vind het knap! Alsof ik een stukje uit een film ben aant lezen. Ik zie je gewoon daar over die campus lopen. Bah dat water! Nu moet je wel frisdrank drinken! Ik merk aan je verhaal dat je het al naar je zin hebt de eerste week. Ik wacht af naar je volgende verhaal! Grts Diana C.

  • 10 September 2015 - 21:41

    Tamara:

    Hoi nichtje,

    Goed om te lezen dat je het al naar je zin hebt!
    Geniet ervan en ik en ik ben benieuwd naar al je andere verhalen.

    Have fun and enjoy!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peterborough

Janine

Voor mijn minor ga ik een semester aan Trent University in Canada studeren.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Exchange Canada

Landen bezocht: